Athens - Greece 697.48.71.553

SEO: Αστικοί μύθοι και άλλες ιστορίες

seo μύθοι

Διαβάστε 10 παρά 1 μύθους για το Search Engine Optimization!

Το SEO είναι ένας σχετικά νέος όρος ο οποίος προστέθηκε στο λεξικό μας με την έλευση των μηχανών αναζήτησης και κυρίως της μηχανής Google. Σιγά σιγά επιχειρηματίες άλλα και marketers στράφηκαν να μελετήσουν πως δουλεύουν οι μηχανές αναζήτησης καθώς φάνηκε από πολύ νωρίς ότι οι 10 πρώτες θέσεις στην Google ευνοούν τις επιχειρήσεις είτε στις πωλήσεις είτε στην αναγνωρισιμότητα τους.

Στο βωμό του SEO λοιπόν στήθηκαν πολλοί μύθοι και ιστορίες για το τι πρέπει να κάνει μια επιχείρηση για να ανέβει στις μηχανές και να φτάσει στην πολυπόθητη δεκάδα.

Μύθος # 1. Κάντε Google AdWords και θα ανεβείτε!

Το Google Adwords είναι ένα πολύ δυνατό εργαλείο του internet marketing και βοηθάει στην ανάπτυξη της επιχείρησης και των πωλήσεων. Παρ’ όλα αυτά όσα χρήματα και να ξοδεύει μια επιχείρηση σε διαφημίσεις Google ποτέ δεν θα ανέβει στα οργανικά αποτελέσματα καθώς οι αλγόριθμοι των οργανικών και των πληρωμένων αποτελεσμάτων λειτουργούν εντελώς διαφορετικά. Συνεπώς όποια επιχείρηση ξόδευε τα περισσότερα θα κατείχε πρωτιές, με αυτό τον τρόπο θα έχανε την αξιοπιστία της η Google ως μηχανή αναζήτησης καθώς δεν θα εμφάνιζε αποτελέσματα βάσει σχετικότητας αλλά βάσει προϋπολογισμού διαφήμισης.

Μύθος # 2. Χρησιμοποιήστε την λέξη που στοχεύετε όσο περισσότερο γίνεται

Οι μηχανές κάποτε είχαν χαμηλή τεχνιτή νοημοσύνη, συνεπώς για να κατατάξουν μια ιστοσελίδα ψηλά προσπαθούσαν να βρουν σημάδια σχετικά με τον όρο αναζήτησης του χρήστη. Αν λοιπόν ένας χρήστης έψαχνε για αθλητικά παπούτσια και η σελίδα περιείχε πολλές φορές την συγκεκριμένη φράση τότε η σελίδα σιγά σιγά ανέβαινε.

Η ανθρώπινη κουλτούρα όμως έχει πολλά σημάδια υπερβολής έτσι οι wanna be Digital Marketers άρχιζαν να τοποθετούν τις λέξεις ή τις φράσεις που ήθελαν να εμφανιστεί η σελίδα ψηλά σχεδόν σε κάθε φράση ή παράγραφο. Έτσι προστέθηκε μαι νέα λέξη στο web.. SPAM κάτι το οποίο ενοχλεί τις μηχανές αναζήτησης. Ήρθε η ώρα λοιπόν να σταματήσετε να ενοχλείτε τις μηχανές και να δώσετε πργαγματική αξία στον πελάτη σας. Ειλικρινά κανέναν δεν ενδιαφέρει να επισκέπτεται ιστοσελίδες το 2018 και να νομίζει ότι τα κείμενα έχουν συνταχθεί από παιδάκι δημοτικού.

Μύθος # 3. Μην κάνεις τίποτα στο Site κάνε μόνο Backlinks

Αυτός ο μύθος σηκώνει μεγάλη κουβέντα. Το link building και το χτίσιμο συνδέσμων ανέκαθεν αποτελούσε νευραλγικό κομμάτι του SEO και καθοριστικό παράγοντα κατάταξης. Πλέον τα δεδομένα άλλαξαν, βρισκόμαστε στο 2018 και ένα site που αξίζει να είναι ψηλά είναι αυτό που αντέχει στο χρόνο και προσαρμόζεται στις αλλαγές (βλέπε responsive design, SSL, ταχύτητα φόρτωσης και πολλά ακόμη)

Όσοι θεωρείτε ότι τα links είναι μονόδρομος, που και που να ελέγχετε το webmaster console, μπορεί να σας θυμηθεί ή google και να σας στείλει κάποιο μήνυμα ή να σας πει ένα Bye ο Αλγόριθμος Google Penguin.

Μύθος # 4. Όσο μεγαλύτερο κείμενο τόσο το καλύτερο

Μελετώντας τα σοβαρά SEO blog του digital marketing, παντού θα βρούμε την φράση content is King, γράψτε περιεχόμενο λένε τα μεγαλύτερα και πιο δημοφιλή SEO blogs. Έτσι λοιπόν ορισμένοι παράφρασαν το content is king και το έκαναν content must be huge με αποτέλεσμα να συναντάμε σε εμπορικές ιστοσελίδες (όχι ενημερωτικές Wikipedia) κείμενα για την Πάπυρος Larousse Britannica με περιεχόμενο 5000 λέξεων. Ωραία λοιπόν αναρωτήθηκε κανείς αν

  • Ο χρήστης ενοχλείται και αν θέλει να διαβάσει τα άπαντα και να δει 30 video μέχρι να φτάσει στην πληροφορία που τον ενδιαφέρει;
  • Ο χρήστης εγκαταλείψει το site σε δευτερόλεπτα επειδή αγχώθηκε με τον όγκο του κειμένου;
  • Ο χρήστης έμεινε μόνο λίγα δευτερόλεπτα στην ιστοσελίδα σας;

Σκεφτείτε λοιπόν τον εαυτό σας ως χρήστη και έπειτα αποφασίστε τι περιεχόμενο θα πρέπει να βάλετε στην ιστοσελίδα σας

Μύθος # 5. Τα Social Media δίνουν ώθηση στην ιστοσελίδα

Πολλά debate έχουν γίνει γύρω από τα social media και κατά πόσο βοηθούν στην άνοδο μιας ιστοσελίδας στα αποτελέσματα αναζήτησης. Τα social media βοηθούν:

  • Στην αύξηση της επισκεψιμότητας
  • Στην αύξηση του brand awareness
  • Στην δημιουργία και ανάπτυξη των πελατών
  • Στην προβολή προϊόντων και υπηρεσιών
  • Στην άμεση ενημέρωση νέων και ειδήσεων

Σίγουρα υπάρχουν δεκάδες λόγοι που τα social media συμβάλουν στην ανάπτυξη μιας online επιχείρησης, καθώς αποτελούν το μοντέρνο και άμεσο τρόπο επικοιωνίας εν έτη 2018! Παρ’ όλα αυτά,  case studies έχουν δείξει ότι τα social media ως μεμονωμένα μέσα δεν βοηθούν στην άνοδο μιας ιστοσελίδας και στην άνοδο των κατατάξεων.

Μύθος # 6. Έχω καλό Page Rank πάω για πρωτιά

Δεν μπορώ να ακούω για Page Rank εν έτη 2018, όταν η google εδώ και χρόνια σταμάτησε να ανανεώνει αυτήν την μονάδα μέτρησης των ιστοσελίδων ενώ πριν από 2 χρόνια ανακοίνωσε επίσημα ότι δεν υπάρχει πλέον Το Page Rank στις σελίδες. Διαβάστε φρέσκα blogs και ανανεώστε τις γνώσεις σας. Το SEO αλλάζει όπως όλα γύρω μας!

Μύθος # 7. Μια ιστοσελίδα ανεβαίνει με τα πολλά χτυπήματα

Πριν χτυπήσω το κεφάλι μου στον τοίχο, θέλω να αναφέρω ότι τα «χτυπήματα» είναι clicks και εδώ έρχεται το φιλοσοφικό ερώτημα

Πως μια ιστοσελίδα που κατασκευάστηκε και ανέβηκε στο διαδίκτυο σήμερα και προφανώς δεν την γνωρίζει κανένας χρήστης, μπορεί σε  ορισμένους μήνες – 1 χρόνο να ανέβει στην πρώτη σελίδα της google;

Πως την βρήκαν οι χρήστες και άρχισαν να την χτυπούν αλύπητα; Μήπως ήρθε η ώρα να σκεφτούμε λίγο παραπάνω για την λειτουργία των μηχανών αναζήτησης.

Μύθος # 8. Έχω μεγάλο Brand θα βγω πρώτη σελίδα, δεν θα κάνω τίποτα

Είναι αλήθεια ότι τα τελευταία χρόνια η Google έχει αρχίσει και ευνοεί τα μεγάλα brands και τις σελίδες που έχουν brand αναζητήσεις. Για παράδειγμα υπάρχουν χιλιάδες χρήστες που ψάχνουν την λέξη πλαίσιο ή την λέξη public. Σίγουρα η αναζήτηση με το όνομα μιας επιχείρησης δείχνει πολλά στην μηχανή, δεν αρκεί όμως. Χρειάζεται στρατηγική, οργάνωση και μεθοδικές κινήσεις στο SEO.

Μην ξεχνάτε ότι οι μεγάλες εταιρείες μπορεί να μην προσλαμβάνουν SEO agencies ή SEO Free lancers όμως έχουν inhouse προγραμματιστές, έχουν copywriters που καθημερινά αρθροφραφούν και πολλά φυσικά backlinks που δημιουργούνται από forums και blogs.

Μύθος # 9. Είμαι 100% εγχώριος οδεύω πρώτη σελίδα 

Το μάρκετινγκ έχει τα καλά του αλλά πολλές φορές παραπληροφορεί και μπερδεύει τους χρήστες που δεν έχουν επαρκή γνώση. Υπάρχουν αστικοί μύθοι που λένε ότι αν έχεις domain κατάληξη .gr, αν κάνεις hosting στην Ελλάδα και γενικά αν έχεις κάνει «ντόπιο» πώς να το πω.. έχεις μεγαλύτερες πιθανότητες να βγεις στην πρώτη σελίδα και να προσπεράσεις τους ανταγωνιστές σου. Αντιλαμβάνομαι ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να πουλήσουν υπηρεσίες για είναι βιώσιμες όμως τα επιχειρήματα δεν είναι απτά!

Σχετικά άρθρα

Το SEO και οι άνθρωποι

Το SEO το γνωστό πλέον ακρωνύμιο που έχει κατακλύσει το internet τα τελευταία χρόνια.

Δείτε περισσότερα

2 Σχόλια

  1. Η ταπεινή μου γνώμη είναι πως αν κάποιος θέλει να μάθει και να ενημερώθει σχετικά με το SEO, νομίζω πως το blog σου, Σάββα, θα τον καλύψει σε ένα μεγάλο εύρος γνώσεων!

    ΥΓ: Το λογότυπο είναι απίστευτο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *